Niets van deze website mag worden gebruikt zonder onze toestemming.

maandag 28 december 2009

Soms pittig, soms lui




Weer een leuke dag met de twee beagledames achter de rug. Vandaag moest Robby gaan werken, dus ze moesten het met mij doen :-).

De vorige nacht is heel goed verlopen. Na de rijst als avondsnack, gingen beide dames zonder morren in hun bench. Beau heeft niet gejankt. Deze ochtend heb ik ze zelfs wakker gemaakt, want ze lagen nog te slapen toen ik beneden kwam.

De hele voormiddag hebben de dames lekker liggen luieren in de zon (achter glas wel te verstaan), terwijl ik de strijk deed. Ze zijn enkel even mee buiten geweest om de kippen te verzorgen.

Deze namiddag ben ik voor het eerst alleen met de dames gaan wandelen. Dat viel best mee. We hebben een dubbelketting (aan een rollijn van 8m), dus ze lopen samen. Fien was duidelijk de voortrekster. Beau volgde meestal, maar als zij iets van naderbij wou besnuffelen moest Fien toch even wachten.
Beau blaft wel naar elke hond die we tegenkomen. Dat zal wel beteren eens ze alle honden hier in de buurt een beetje kent.

Deze avond was er een klein incidentje. We hebben niet precies gezien wat er gebeurd is, maar het ging om één van de speelkikkers (rubberen kikker, waar beide dames dol op zijn - zie foto boven). Fien haalde uit naar Beau met een gemene grom en Beau liet dat niet zomaar begaan. Ze hebben even geworsteld. Robby heeft hen tot de orde geroepen, waarna ze weer gezellig samen op snuffeltocht in de keuken gingen. Het is normaal dat honden af en toe even kibbelen. Kinderen doen dat trouwen ook. Ik heb dat vroeger veel met mijn broer en zus gedaan:-).

Na het eten ging ik nog even iets voor mij werk in orde maken. Beau kwam achter mij op mijn bureaustoel zitten, dicht tegen mij aan. Wat een mooi teken dat ze zich hier goed voelt. En gezelling ook :-).





Beau en Fien ontpoppen zich als rasechte waakhonden:-). Telkens er iemand voorbijkomt, heeft één van de twee het wel gehoord of gezien en begint te blaffen. De andere dame volgt en versterkt het blafconcert. Dat zullen we toch een beetje moeten leren intomen, want ze gaan luid tekeer-).
En nu zijn de dames weer uitgeteld en liggen ze samen bij Robby in de zetel te slapen.



Groetjes

Hendrikje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten